Niemcy, Francja, i Szwajcaria to nasza kolejna ośmiodniowa wyprawa, która odbyła się w terminie od 30.06- 07.07. 2015 roku.  Bazą wypadową był Schwarzwald, gdzie wśród pięknych lasów mieścił się nasz ośrodek. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Stuttgartu, a dokładniej pałaców Altes i Neuses Schloss. Potem odbyliśmy podróż w czasie i spacer po dziejach motoryzacji. W Muzeum Mercedes –Benz podziwialiśmy ponad 1500 fascynujących eksponatów. Kolejna trasa wiodła do Konstancji nad Jeziorem Bodeńskim. Nasz wzrok przykuła Statua Imperri czyli posąg u wejścia do portu w Konstancji, upamiętniająca sobór w Konstancji w latach 1414- 1418roku. Zwiedziliśmy Oceanarium, a także Mainau czyli Wyspę kwiatów. Kolejny dzień to wyjazd do  Francji  do miasta Miluzy, która mieści  w regionie Alzacji. Tam zwiedziliśmy m.in. monumentalny protestancki kościół Świętego Stefana oraz renesansowy budynek ratusza, którym mieści się muzeum. Jeszcze tylko rzut okiem na pobliskie Alpy Szwajcarskie i wyjazd do Zurichu. Spacer brzegiem rzeki  Limnat dodawał nam ochłody w ten upalny dzień. Kolejnym przeżyciem było podziwianie wodospadu na Renie w Schaffhausen, który liczy 23 metry wysokości, a latem przepływa tam 600m3 wody w ciągu jednej sekundy. Z daleka od szumu wody zwiedzaliśmy Stein am Rhein, małe zabytkowe średniowieczne miasteczko w Szwajcarii. Zabytkowe mury, bramy miejskie, kamieniczki przeniosły nas w tamten  historyczny okres. Naszą przygodę zakończyliśmy w Tribergu w Niemczech, turystycznej miejscowości zwaną bramą do Parku Natury Południowego Schwarzwaldu. Dużą atrakcją dla nas  było oglądanie najwyższego wodospadu w Niemczech i  odwiedzenie muzeum zegarów z kukułką z największym zegarem tego typu na świecie. Dziękujemy paniom: Elwirze, Agacie i Joli za zorganizowanie tak wspaniałego wyjazdu.