Od dawna grupa  trzydziestu dziewięciu uczniów naszej szkoły  przygotowywała się do kolejnej wyprawy.  Nie mogliśmy doczekać się daty wyjazdu. Tym razem projekt edukacyjny będzie trwał  12 dni. W końcu nadszedł upragniony dzień tj. 1 lipca 2014 roku .Celem naszej podróży jest Bułgaria. Musimy jednak przejechać Czechy, Słowację, Węgry i Serbię .Jak zwykle atmosfera  podczas jazdy była wspaniała, towarzyszyła nam radość , wspólne zabawy, śpiewy.  W końcu zawitaliśmy do stolicy Bułgarii -Sofii. Zwiedziliśmy  m. in. cerkiew świętego Jerzego, główny meczet, podziwialiśmy pomnik Soffi.  Naszą  docelową miejscowością było Kiten  wypoczynkowa miejscowość położona nad Morzem Czarnym.  Tam czekał na nas hotel z wewnętrznymi  basenami  oraz wspaniałą bułgarską kuchnią. Podczas pobytu chodziliśmy na plażę nad Morzem Czarnym, zwiedziliśmy Nesebyr, niewielkie urocze miasteczko położone na niewielkim półwyspie, które otoczone jest murami obronnymi wzniesionymi w V-VI w p.n.e. W 1983 roku zostało ono wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego. Odwiedziliśmy również  Warnę. Oprócz przepięknej plaży,  promów,  jachtów podczas spaceru uliczkami miasta podziwialiśmy pozostałości budowli rzymskich, a także mauzoleum  naszego króla Władysława Warneńczyka. Największą  atrakcją była dla nas wycieczka do Turcji. Dzięki niej przenieśliśmy się do bajkowej krainy. Po drodze mijaliśmy wiele meczetów oraz minaretów, czyli smukłych wież stawianych przy meczetach. Każdy minaret posiadał nadwieszony balkon, z którego muezin nawoływał wiernych na modlitwę. W końcu naszym oczom ukazał się Stambuł  niegdyś Konstantynopol. Zwiedzanie tego bajkowego miejsca rozpoczęliśmy od Złotego Rogu,  gdzie od zachodniej strony doskonale zachowała się fortyfikacja obronna sięgająca czasów Konstantynopola. Podziwialiśmy akwedukt Walensa, Wieżę Galata, w której w czasach Imperium Osmańskiego stacjonował  oddział janczarów. Wrażenie wywarł na nas Tokpapi Sarayi- pałac w centrum Stambułu,  który był rezydencją sułtanów przez ponad 380 lat,  Hagia Sofia,  w której znajdują się grobowce pięciu sułtanów m.in. Selima II,  Hipodrom,  dworzec Orient Exspress, czy meczet Rustema Paszy.  Naszą przygodę w tym pięknym mięście zakończyliśmy na Bazarze Egipskim. W drodze powrotnej podziwialiśmy Cieśninę Bosfor – łączącą  Morze Czarne z Morzem Marmara i most łączący Europę z Azją. Ostatnim etapem naszej podróży była Starówka w Belgradzie.  Pełni wrażeń wracaliśmy do domu,  sami sobie nie dowierzając, że w tak krótkim czasie zwiedziliśmy tyle ciekawych miejsc  i  poznaliśmy tak wiele kultur.